Aztán elkészül az oldalad, boldogan birtokba veszed. Az első marketing kampány indításkor kiderül, hogy sajnos nem lehet úgy létrehozni a landoló oldalt, ahogy szeretnéd. Vagy a termékeknél nem tudsz hozzáadni minden extra paramétert… Újabb problémák, újabb költségek…
Láttál már ilyet, ugye?
Jobb ezt elkerülni! A leghatékonyabban úgy tudod elkerülni, ha már a weboldal ajánlatkérésekor előre felkészülsz, és kizárod a félreértésekből, kevés információból adódó problémákat.
Mire figyelj, amikor ajánlatot kérsz a weboldalra?
- Legyen pontos képed arról, hogy mi a weboldal célja, és kikből áll a célközönsége – ezt tudnia kell a fejlesztődnek is, hiszen az oldal megjelenése, elrendezése nagyon fontos abból a szempontból, hogy célba érjen az üzeneted.
- Vázold fel azt a folyamatot, amin a látogatóidat végig szeretnéd vezetni. Így látni fogod azt, hogy az oldal mely részeire kell egy akcióra felhívó szöveg, gomb, és hova vezessenek a linkek. Mi az a végeredmény, amit el szeretnél érni, amikor a látogató az oldaladon van? Iratkozzon fel, vagy hívjon fel téged, vagy vegyen valamit…
- Részletes igények, a lehető legpontosabban – ha kell, akkor előtte konzultálj a webfejlesztővel erről, vagy egy marketingessel, akiben megbízol. Legyen egy listád, minden tétellel amit a weboldaladon szeretnél látni, vagy működtetni.
- Jövőbeli fejlesztési tervek: ha vannak későbbi fejlesztési ötleteid, bővítési terveid, azt mindenképpen írd le tájékoztatásul az ajánlatkérésben. Még ha nem is kell megcsinálni első körben, akkor is lehet köztük olyan, ami miatt az alapokat is másképp érdemes elkezdeni.
Mit kell látnod a weboldal készítési ajánlatban?
- Részleteket – minél részletesebben le van írva, hogy a weboldal egyes részei hogyan lesznek megvalósítva, és az a rész mit takar, annál jobb. A megrendelő nézőpontjából azt kell látnod, hogy aki az ajánlatot adta, az tényleg érti, hogy mi a feladat.
- A fejlesztésen kívüli plusz költségeket – ha meg kell venni egy sablont, vagy egy bővítményt, akkor arról jó, ha tudsz már előre, és nem menet közben derül ki.
- Vállalási időket – a megrendelés után mennyivel lehet elkezdeni a weboldalt, ha minden tartalom rendelkezésre áll, akkor mennyi idő alatt készül el, és mi befolyásolhatja ezt.
- A megrendelő feladatai – a megrendelőnek mikor és milyen anyagokat kell a weboldal elkészüléséhez biztosítania, mikor és mennyi egyeztetésre számíthat.
- További szolgáltatások – van-e az elkészülés után support, egyéb szolgáltatás, mi van benne az árban, és mi nincs. Ne akkor lepődj meg, amikor jóhiszeműen megkéred a fejlesztőt, hogy írjon át neked valamit a szövegekben, aztán újabb számlát kapsz róla.
Ha ezek megvannak, akkor már van összehasonlítási alapod, és jöhet az ár-érték arány, meg a személyes faktor.
A személyes faktor
Azt mondják, hogy a programozók, meg a weboldal fejlesztők kockák. Bebújnak a gép mögé, érthetetlen nyelven beszélnek, és nem igazán értik a marketing meg a többi fontos nézőpontot.
Neked, mint megrendelőnek, ez nem mindegy. Fontos, hogy tudj kommunikálni azzal, akinek megbízást adsz. Ő értse amit mondasz, és el tudja mondani érthetően azokat az információkat, amire szükséged van. De nem többet, és ne is kevesebbet.
Sikeres ajánlatkérést és jó döntéseket kívánok Neked!
Ha további információkat szeretnél arról, hogyan készülj fel, mint megrendelő kattints ide: